2010. AUGUSZTUS 06.
Augusztus 6-án gördült le a harmadik generációs Scirocco százezredik példánya a Volkswagen portugáliai gyártósoráról.
A 2008-as bevezetés óta értékesített darabszám igen figyelemre méltó, annál is inkább, hogy a típus Észak-Amerikában nem képezi a német gyár portfóliójának részét.
Az említett jubileumi példány egyébként egy Scirocco R 2.0 TSI, amely metálkék (Rising Blue Metallic) fényezésben tündökölt, a belsejét pedig Titan fekete (Titan Black) kárpitozással láttak el a gyár munkatársai.
GPS navigáció, tolatóradar és napfénytető is tartozott hozzá.
A turbófeltöltéses 2,0 literes motorja 261LE (195kW) leadására képes 350Nm maximális nyomaték mellett, mellyel az elsőkerék meghajtású autó 6,5mp alatt éri el a 100 km/h sebességet.
Mint az esemény kapcsán a Volkswagen Autoeuropa üzemének termelési igazgatója - Andreas Hinrichs - elmondta, a Scirocco az egyik legfontosabb autó, amit gyártanak.
Azt is elárulta, hogy ő, személy szerint, egészen elérzékenyült a pillanat varázsában.
Bár a harmadik generációnak még bele kell húznia, hiszen az 1974 és 1992 között értékesített első két sorozat összesen 795,650 példánnyal képviselteti magát a világ útjain.
A Scirocco kínálat egyébként meglehetősen széleskörű, hiszen akár a benzines, akár a dízel erőforrásokat részesítjük előnyben, találunk magunknak való darabot.
Az 1,4 literes TSI a maga 122 lóerős teljesítményével belépő szintű modellnek számít, noha 6.848.500 Ft-os indulóára nem ezt sugallja.
A 2 literes 210 lóerős változat azonban már a nála jóval erősebb konkurensekkel is eséllyel száll harcba.
Azoknak, akiknek ez sem elég, a 265 lóerős ’R’ 2.0 TSI jelentheti a megoldást.
Üdvw,
Magyar Scirocco Klub
|