Scirocco Klub - Hírek a nagyvilágból

 

Törésteszt: Volkswagen Scirocco 2009
(cikk a vezess.hu-ról)

 

2009.12.04.

 


Koppan a fej a VW Sciroccóban

A Volkswagen újjáélesztett sportkupéja megjárta az EuroNCAP tesztlaborját: voltak gondok, de azért meglett az öt csillag.



A Volkswagen 2009-re feltámasztott kupéja, a Scirocco átesett az európai újautó-értékelő program, közismertebb nevén az EuroNCAP biztonsági tesztjein. Az eredmény a papíron mutatós öt csillag, de azért akadtak panaszok is.

Felnőttutas-biztonság:
A frontális ütközésnél az autó utastere nem deformálódott.



De a bábu adatai szerint bizony a vezető légzsákja nem tette hibátlanul a dolgát, az előrelendülő fej ugyanis elérte a mélypontot (a kormánykereket), ezért pontlevonás járt. A bábuk további adatai alapján, az elöl ülők többi testtája megfelelő védelmet élvezett az ütközésnél (térd, comb és a medence védve volt mind a kettő első ülés esetén).



Míg általában fordítva szokott lenni, a Scirocco esetében az oldalirány tesztnél, a korlátos verziónál érte nagyobb erőhatás a bábu mellkasát - bár az oldallégzsákok nyújtotta védelem így is megfelelő volt -, míg a keményebb oszloptesztnél jó lett a minősítés.



A fejtámla ostorcsapásos sérülés elleni védelmét (a hátulról történő ütközések esetén) is hasonlóan értékelték, az autó a felnőttbiztonságra összesen 87 százalékot kapott.



Gyermekutas-biztonság:
A VW a közelmúltban fejlesztette ki a Bobsy G0/1 ISOFIX rendszert, melyet 2009 októberében módositott. Így a Sciroccóhoz is már a 2009-től a javított gyermekülést, a Bobsy G1 ISOFIX-et szállítja, a tesztet is ezzel az eszközzel végezték, így az adatok csak a későbbi modellekre érvényesek. A gyermekülések a bábuk adatai alapján jól tették a dolgukat a 18 hónapos és a 3 éves utas esetében is. Hátrafelé néző gyermekülés az anyósülésbe is szerelhető, az utasoldali légzsák kikapcsolható ilyenkor. Viszont az első utasoldali légzsák állapota nem olvasható le egyértelműen az autóban, és a Sciroccóban a bekapcsolva hagyott biztonsági eszköz veszélyeiről sincs megfelelő figyelmeztetés. Gyermekbiztonság: 73 százalék.



Gyalogosvédelem:
Gázolás esetén a gyalogosok lábát és derekát jól óvja a Scirocco lökhárítója és motorháztetejének pereme, ezért mindkét pontozási értéken a maximális pontszámot kapta. A motorháztető további felülete már csak épp megfelelő ahol a gyermek feje is sérülhet, és gyenge minősítést kapott a felnőtt fejsérülések megelőzésére. Ebből a szempontból összesítve így is átlag feletti, 53 százalékos eredményt kapott az autó.

Biztonsági segédeszközök:
A VW-kupéban szériafelszerelés az öt csillaghoz megkövetelt elektronikus menetstabilizáló (ESC), az első üléseknél pedig a biztonságiöv-figyelmeztető/emlékeztető is. A szintén pontot érő sebességkorlátozó automatika viszont hiányzik, így a biztonsági segédeszközökre 71 százalékot ítéltek meg az EuroNCAP-nél.

Volkswagen Scirocco tesztösszesítő:
Felnőttutas-biztonság: 87%
Gyermekutas-biztonság: 73%
Gyalogosvédelem: 53%
Biztonsági segédeszközök: 71%
Összeredmény: * * * * *




Üdvw,
Scirocco Klub