2009.12.04.
Koppan a fej a VW Sciroccóban
A Volkswagen újjáélesztett sportkupéja megjárta az EuroNCAP tesztlaborját: voltak gondok, de azért meglett az öt csillag.
A Volkswagen 2009-re feltámasztott kupéja, a Scirocco átesett az európai újautó-értékelő program,
közismertebb nevén az EuroNCAP biztonsági tesztjein.
Az eredmény a papíron mutatós öt csillag, de azért akadtak panaszok is.
Felnőttutas-biztonság:
A frontális ütközésnél az autó utastere nem deformálódott.
De a bábu adatai szerint bizony a vezető légzsákja nem tette hibátlanul a dolgát,
az előrelendülő fej ugyanis elérte a mélypontot (a kormánykereket), ezért pontlevonás járt.
A bábuk további adatai alapján, az elöl ülők többi testtája megfelelő védelmet élvezett
az ütközésnél (térd, comb és a medence védve volt mind a kettő első ülés esetén).
Míg általában fordítva szokott lenni, a Scirocco esetében az oldalirány tesztnél,
a korlátos verziónál érte nagyobb erőhatás a bábu mellkasát - bár az oldallégzsákok nyújtotta védelem így is megfelelő volt -,
míg a keményebb oszloptesztnél jó lett a minősítés.
A fejtámla ostorcsapásos sérülés elleni védelmét (a hátulról történő ütközések esetén) is hasonlóan értékelték,
az autó a felnőttbiztonságra összesen 87 százalékot kapott.
Gyermekutas-biztonság:
A VW a közelmúltban fejlesztette ki a Bobsy G0/1 ISOFIX rendszert, melyet 2009 októberében módositott.
Így a Sciroccóhoz is már a 2009-től a javított gyermekülést, a Bobsy G1 ISOFIX-et szállítja,
a tesztet is ezzel az eszközzel végezték, így az adatok csak a későbbi modellekre érvényesek.
A gyermekülések a bábuk adatai alapján jól tették a dolgukat a 18 hónapos és a 3 éves utas esetében is.
Hátrafelé néző gyermekülés az anyósülésbe is szerelhető, az utasoldali légzsák kikapcsolható ilyenkor.
Viszont az első utasoldali légzsák állapota nem olvasható le egyértelműen az autóban,
és a Sciroccóban a bekapcsolva hagyott biztonsági eszköz veszélyeiről sincs megfelelő figyelmeztetés.
Gyermekbiztonság: 73 százalék.
Gyalogosvédelem:
Gázolás esetén a gyalogosok lábát és derekát jól óvja a Scirocco lökhárítója és motorháztetejének pereme,
ezért mindkét pontozási értéken a maximális pontszámot kapta.
A motorháztető további felülete már csak épp megfelelő ahol a gyermek feje is sérülhet,
és gyenge minősítést kapott a felnőtt fejsérülések megelőzésére.
Ebből a szempontból összesítve így is átlag feletti, 53 százalékos eredményt kapott az autó.
Biztonsági segédeszközök:
A VW-kupéban szériafelszerelés az öt csillaghoz megkövetelt elektronikus menetstabilizáló (ESC),
az első üléseknél pedig a biztonságiöv-figyelmeztető/emlékeztető is.
A szintén pontot érő sebességkorlátozó automatika viszont hiányzik,
így a biztonsági segédeszközökre 71 százalékot ítéltek meg az EuroNCAP-nél.
Volkswagen Scirocco tesztösszesítő:
Felnőttutas-biztonság: 87%
Gyermekutas-biztonság: 73%
Gyalogosvédelem: 53%
Biztonsági segédeszközök: 71%
Összeredmény: * * * * *
Üdvw,
Scirocco Klub
|